Bestuursfunctie Secretaris Intocht Sinterklaas Utrecht

Bestuursfunctie Secretaris Intocht Sinterklaas Utrecht

Vaste activiteit · 5—6 uur/maand · Start vanaf 15 mei 2023
Utrecht, Utrecht, Nederland
BestuurLobbyingNederlands
Kunst & cultuurKinderenBuurt & omgevingJongeren

Contactpersoon

De organisator heeft deze activiteit gemarkeerd als gevuld. Aanmeldingen zijn gesloten. Je kan hier andere vacatures vinden.

Activiteit Delen
Intocht Utrecht

#23159
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Intocht-Utrecht/activiteiten/Bestuursfunctie-Secretaris-Intocht-Sinterklaas-Utrecht/23159 om je aan te melden

Samenvatting

SSOU organiseert de sinterklaas intocht in Utrecht en twee Sinterklaas deel evenementen. De stichting zoekt per direct een nieuwe Secretaris

Uitgebreide omschrijving

Bestuursfunctie Secretaris Intocht Utrecht

Stichting Stadsontspanning Utrecht (SSOU)


Sint zoekt hulp

In november komt Sinterklaas weer aan in Utrecht. Ieder jaar wordt de intocht door 35.000 enthousiaste bezoekers meegevierd. Hiermee is de intocht van Sinterklaas een van de grootste evenementen in Utrecht. De organisatie van de intocht is in handen van twintig gemotiveerde vrijwilligers (Coördinatoren), een hoofd en artistiek producent en een deels meewerkend bestuur.


De Intocht Utrecht zoekt een secretaris die het geheugen van onze organisatie wordt. Iemand die een goed informatiesysteem opzet, waarin het makkelijk zoeken is naar documenten, verslagen en contacten. 


Secretaris bij de Intocht Utrecht

Als bestuurslid ben je medeverantwoordelijk voor de beleidsbepaling rondom de Intocht Utrecht voor de Stichting Stadsontspanning Utrecht en geef je uitvoering aan dit beleid. Samen met de andere drie bestuursleden en de projectleider is er eens per maand een overleg vanaf februari en zullen de overleggen richting november wat frequenter zijn. Daarnaast zijn bestuursleden ook actief in het onderhouden van relaties en het leggen van nieuwe waardevolle contacten voor de intocht.


Wat ga je doen?

  • eens per maand bestuursvergadering van maart t/m december;
  • optreden als informatiepunt voor bestuur en buitenstaanders;
  • beoordelen of ontvangen stukken onder de aandacht van het bestuur gebracht moeten worden;
  • zorgen dat bestuursleden en betrokkenen op tijd beschikken over relevante informatie;
  • relevante informatie verzamelen, ordenen en beheren in een toegankelijk archief;
  • samen met de voorzitter de agenda voorbereiden;
  • verslaglegging van vergaderingen;
  • vergaderstukken, verslagen en agenda naar bestuursleden sturen;
  • statuten updaten;
  • zorgen dat de Stichting voldoet aan alle wettelijke kaders;
  • verhouding bestuur en gemeente vastleggen in kaders;
  • de inschrijving bij de Kamer van Koophandel bewaken.


Wij zoeken iemand die:

  • bij voorkeur in Utrecht woont of werkt;
  • communicatief vaardig is en organisatievermogen heeft;
  • het een uitdaging vindt om iedereen up to date en geïnformeerd te houden;
  • onbezoldigd ong. 5 uur per maand wil bijdragen aan het beleid van de intocht;
  • beschikbaar is vanaf april (of zo snel mogelijk);
  • ... en ten slotte de intocht een warm hart toedraagt.


Wat bieden we je?

  • Een ontzettend leuke club mensen met allemaal hetzelfde doel.
  • Een interessant netwerk, zowel binnen als buiten de organisatie.


Aanmelden of meer informatie

Ben je enthousiast geworden en wil je je aanmelden of heb je nog vragen? Neem contact op met Caroline Bloemers (projectleider) via bovenstaande button.

Wat vrijwilligers nodig hebben

🗣️ Beheersing van het Nederlands

Hoe kom ik er?

De organisator heeft deze activiteit gemarkeerd als gevuld. Aanmeldingen zijn gesloten. Je kan hier andere vacatures vinden.

Activiteit Delen

Over Intocht Utrecht

De Intocht Utrecht is dé jaarlijkse intocht van Sinterklaas in de stad Utrecht. Alle inwoners van Utrecht zijn van harte welkom bij dit grote feest dat doorggaans door ruim 35.000 enthousiaste bezoekers meegevierd wordt. Hiermee is de intocht één van de grootste buiten-evenementen van de stad.

De intocht is een complex evenement bestaande uit zes hoofdonderdelen: de start bij het Ledig Erf, de vaartocht door de Oude Gracht, de aankomst op de Weerdsluis, de optocht door de stad, het kinderevenement op het Domplein en verschillende kleine deel-evenementen.

De organisatie van de intocht is in handen van tientallen gemotiveerde vrijwilligers die er alles aan doen om er weer een fantastisch evenement van te maken. Er zijn voor de intocht in november elk jaar veel vrijwilligers nodig om dit mooie feest mogelijk te maken.

Vacatures die je misschien ook interessant vindt

Bestuurslid

Vaste activiteit · 2—4 uur/week

Bestuurslid

Kunstkasteel Zuilen is per direct op zoek naar 3 (of meer!) nieuwe bestuursleden.

Geplaatst door Stichting Kunstkasteel Zuilen
Word bestuurslid en bouw mee aan een verbonden buurt!

Vaste activiteit · 1—2 uur/maand

Word bestuurslid en bouw mee aan een verbonden buurt!

Wil je samenwerken aan een fijne en verbonden buurt? Wordt bestuurder bij Stichting Mo'Move.

Geplaatst door Stichting Mo'Move
Administratief Medewerker

Vaste activiteit · Flexibele uren

Administratief Medewerker

Vrijwilliger om te helpen met administratieve taken. Zo blijft onze administratie up to date!

Geplaatst door Stichting Casa Latina
Betje Boerhave zoekt nieuwe hulp voor oude kruidenierswinkel

Vaste activiteit · Flexibele uren

Betje Boerhave zoekt nieuwe hulp voor oude kruidenierswinkel

Wij zoeken vrijwilligers voor de museumwinkel en de expositieruimten. Variabele schema's mogelijk!

Geplaatst door Museum voor het Kruideniersbedrijf
Kruideniersmuseum zoekt winkelbedienden voor zon- en zaterdagen 11-17 uur.

Vaste activiteit · Flexibele uren

Kruideniersmuseum zoekt winkelbedienden voor zon- en zaterdagen 11-17 uur.

Wij zoeken vrijwilligers voor de bezetting in de winkel, waar alle snoep nog ouderwets wordt afgewogen of afgeteld.

Geplaatst door Museum voor het Kruideniersbedrijf
Bestuurslid vrijwillige zaken

Vaste activiteit · 6—12 uur/maand

Bestuurslid vrijwillige zaken

Een bestuurslid sociale zaken om het huidige bestuur te versterken. Naast het dagelijks bestuur telt het bestuur op dit moment nog één lid/notulist.

Geplaatst door De Schalm, Sociaal-Cultureel Centrum de Meern

Vind Workshops die bij jou passen

Okt

29

Vind de kracht in mensen!

Workshop · 29 okt, 18:30 - 21:30

Vind de kracht in mensen!

Werken met krachtwerk in je vrijwilligerswerk. Deze training is bedoeld voor vrijwilligers die een maatje of cliënt hebben.

Geplaatst door U Centraal

Okt

27

Training reanimatie & AED

Workshop · 27 okt, 13:30 - 16:45

Training reanimatie & AED

Leer eerste hulp te bieden door middel van een AED.

Geplaatst door VC Utrecht

Nov

13

Eenzaamheid signaleren en bespreekbaar maken

Workshop · 13 nov, 19:00 - 21:30

Eenzaamheid signaleren en bespreekbaar maken

Mooie en leerzame workshop: Hoe herken je eenzaamheid en wat kan je eraan doen? Kom je ook naar deze waardevolle workshop?

Geplaatst door VC Utrecht

Nov

17

Mental Health First Aid - 1e hulp bij mentale klachten (4 dagdelen)

Workshop · 17 nov, 09:30 — 8 dec, 12:30

Mental Health First Aid - 1e hulp bij mentale klachten (4 dagdelen)

Bijna de helft van de volwassenen in Nederland krijgt ooit in zijn leven te maken met mentale klachten. Leer dit herkennen en leer ondersteuning bieden.

Geplaatst door VC Utrecht

Nov

6

Nieuw
Training Rouw en Verlies

Workshop · 6 nov, 10:00 - 12:00

Training Rouw en Verlies

In een veilige groep, met aandacht voor vertrouwen en verbinding, ontdek je hoe rouw werkt en wat het voor jou betekent.

Geplaatst door Steunpunt Zelfregie & Herstel

Dec

9

🌟 Workshop: Stretch en ontspanning voor vrouwen

Workshop · 9 dec, 13:00 - 14:30

🌟 Workshop: Stretch en ontspanning voor vrouwen

Gun jezelf een moment van rust én creativiteit

Geplaatst door Steunpunt Zelfregie & Herstel