Drie tips voor een geslaagde Beursvloer

Bereid je pitch voor


Wat is jouw specifieke vraag of aanbod? Bereid je voor om in een korte pitch te vertellen wie je bent en wat je nodig hebt of wat je kunt aanbieden! Zo kunnen we gemakkelijker matchen.

Maak je vraag (of aanbod) zo concreet mogelijk

Hoe duidelijker de vraag, hoe gemakkelijker het is om te matchen. Misschien wil je een heel speelbos aanleggen, maar als dat je vraag is, dan reageren mensen mogelijk niet zo snel. Maak je vraag daarom klein zoals: "Ik heb hout nodig voor een hut, wie heeft er sloophout?" Dus onthoud: hoe concreter, hoe beter!

Neem contact op met je match

Als je een match hebt gemaakt, is het belangrijk dat jullie concrete afspraken maken over het vervolg zodat de match ook echt verzilverd wordt. Wissel contactgegevens met elkaar uit en spreek af wanneer jullie elkaar weer spreken.
Na afloop brengen wij jullie match in beeld door een MediaMaker. Daarmee zetten we zowel de organisatie als het bedrijf dat jou helpt in het zonnetje!

Vraag en aanbod matchen

Maak jezelf herkenbaar!

Bij het aanmelden voor het event heb je de vraag gekregen om je vraag of aanbod kenbaar te maken. Dit is in verschillende categorieën onderverdeeld waardoor de aanwezige hoekmannen en -vrouwen jullie op weg kunnen helpen naar de juiste match.


Misschien weet je nog niet helemaal wat je te bieden hebt, of kom je er als vragende partij achter dat je nog veel meer matches kunt maken dan vooraf gedacht, omdat je zoveel bedrijven leert kennen!


Wat helpt is dat je duidelijk kenbaar maakt van welke organisatie of bedrijf je bent. Op je badge krijg je een groene sticker als je een vraag hebt en een rode sticker als je iets aan te bieden hebt. Zo kun je snel zien waarvoor jouw gesprekspartner op de Beursvloer aanwezig is.

Spelregels


  • Om jou tijdens de Beursvloer op weg te helpen zijn er hoekmannen of - vrouwen aanwezig. Zij zijn duidelijk herkenbaar en weten welke vragen en welk aanbod er is en kunnen jou verwijzen naar de juiste personen of je helpen de juiste personen te vinden.
  • We matchen met gesloten beurs. Maak je aanbod concreet met een duidelijke kop en staart en wees realistisch wat je kunt aanbieden. Spreek desgewenst een leuke tegenprestatie af!
  • Heb je iemand gesproken met wie je een match kunt maken? Loop dan samen naar de notaris om jullie match vast te leggen en laat een foto maken door een MediaMaker.
  • Geen match? Hang een briefje op het prikbord. Dan kunnen we je later alsnog helpen om de juiste match te maken!
  • Voor het slagen van de Beursvloer is het belangrijk dat je je match na afloop ook echt verzilvert! Maak concrete afspraken waar, wanneer en hoe.
  • Laat duidelijk zien van welke organisatie of welk bedrijf je bent, bijvoorbeeld met bedrijfskleding of een herkenbaar item waar je organisatienaam op staat.

Matchformulier

Verzilver je match

Tijdens de Beursvloer is er een notaris aanwezig om de matches vast te leggen. Als je een match hebt gemaakt met je gesprekspartner vul je het 'matchformulier' in. Daarin omschrijf je kort wat voor match je hebt gemaakt (en de eventuele tegenprestatie) en beide contactgegevens. Dit formulier laat je ondertekenen door de aanwezige notaris om je match officieel te maken.

Vragen

Welke vragen hebben organisaties?

Hieronder vind je een greep uit de vragen of behoeften van de deelnemers van eerdere edities waarmee zij hun activiteiten kunnen voortzetten of verbeteren.

 

  • meubilair voor een maatschappelijke kinderopvang
  • communicatieadvies
  • bakfiets voor een groen initiatief
  • hulp bij het meehelpen van het opknappen van een pand
  • speeltoestellen voor kinderen
  • pc's, laptops, printers en diverse kantoorspullen
  • ehbo kit
  • keukenspullen
  • planten
  • locatie voor events
  • portvloer
  • spullen voor een muziekstudio voor een op te richten jongerenplek
  • hekwerk, stelconplaten
  • organisatieadvies
  • expertise om mee te denken over sportstimulatie
  • opzetten/vernieuwen website

 

En nog veel meer!

Deelnemende bedrijven en organisaties van vorige edities

De beursvloer wordt georganiseerd door

Vrijwilligerscentrale Utrecht
De Utrechtse Uitdaging
Capgemini