Projectleider Creatieve Dialogen
Scan me of ga naar www.vcutrecht.nl/o/Utrecht-in-Dialoog/activiteiten/Projectleider-Creatieve-Dialogen/89190 om je aan te melden
Contactpersoon
Samenvatting
Yes, in 2025 starten we weer met creatieve dialooggroepen. Dankij jou lopen deze op rolletjes! Jij bent het aanspreekpunt voor de begeleiders.Uitgebreide omschrijving
Dialogen zijn fantastisch! Mensen gaan altijd weer naar huis met nieuwe inzichten, verrassende ontmoetingen en diepgaande gesprekken. Meer warme verbinding hebben we nodig in deze tijd. En dat doen we door het organiseren van dialogen in Utrechtse wijken. In allerlei vormen.
Project 'Verbinden en Verbeelden'
In deze speciale dialoogreeks organiseren we creatieve dialooggroepen. In vijf bijeenkomsten komen we bij elkaar voor ontmoeting, mooie gesprekken en creativiteit. Een vaste groep deelnemers gaat het gesprek aan, aan de hand van een thema en volgens de waarderende dialoogmethodiek. We gebruiken daar elke keer weer een verschillende creatieve vorm bij. Bijvoorbeeld door te tekenen, schrijven, schilderen of theater.
Concreet
In 2025 willen we weer met drie creatieve dialooggroepen aan de slag. Elke dialooggroep bestaat uit ongeveer 8 mensen, die vijf keer samen komen. Er start een groep in februari, mei en september. De dialoogbegeleiders, kennis en spullen hebben we al in huis. Aan jou is de taak om alles bij elkaar te brengen en het overzicht te houden. Weten de begeleiders waar ze moeten zijn? Even de locatie checken of er voor koffie en thee gezorgd is. Jij zorgt ervoor dat de de creatieve tas met 'knutselspullen' er staat. Vooral heel praktisch dus.
Wat ga je doen?
- Overzicht houden over de evenementen
- Je bent contactpersoon voor de vrijwilligers die de dialogen begeleiden. Je hoeft daarvoor niet altijd aanwezig te zijn bij het evenement zelf, maar het is wel prettig als je op afstand bereikbaar bent.
- Als er een praktisch probleem of vraag is, ga jij op zoek naar de oplossing
- Vind je het leuk om nog meer op te pakken? Dan kun je ook taken naar je toe trekken rondom het werven van deelnemers, dus flyeren in de wijk of contact leggen met buurtkrantjes, buurthuizen om leuke initiatieven te bedenken om aandacht te krijgen voor deze evenementen.
- Jij zorgt ervoor dat benodigde spullen op de locatie zijn en weer opgeruimd worden
Samen
Dit doe je natuurlijk niet alleen. Idealiter ben je vooral aan het coordineren en doe je deze dingen vooral samen met andere vrijwilligers die je hierbij betrekt.
Verder zijn we een hele spontane organisatie. Eigen initiatief? Hartstikke goed! Daar houden we van. Zijn er taken binnen of buiten je rol die toch meer of minder bij je passen? Dan overleggen we gewoon met het team hoe we alles verdelen. Want als jij in jouw kracht staat, staan we dat allemaal!
Wat krijg je hier voor terug?
- Je draagt bij aan organisatie die er toe doet, en zeg eerlijk: we organiseren best wel hele leuke dingen!
- Je leert veel Utrechters en maatschappelijke organisaties kennen
- Wil je wat begeleiding bij de uitvoering van je werkzaamheden? We zijn er voor je.
- Je mag bij ons alles leren over de wereld van waarderende dialoog. Trainingen en workshops zijn voor jou, als actieve vrijwilliger, gratis!
- Onkosten worden vergoed
- Je maakt echt deel uit van een warm en gemotiveerd team met aandacht voor elkaar
- Het is wel soms een beetje een gezellige chaos... moet je van houden.
Wat vraagt deze rol van jou?
Jij kan goed organiseren! Je wordt niet nerveus als dingen even anders lopen dan wat de bedoeling was. Je bent iemand die gemakkelijk even contact legt voor overleg, bijvoorbeeld met andere vrijwilligers.
Onze waarden
De waarden in onze dialogen passen we ook toe in hoe we ons werk samen doen. Dit zijn dan ook principes waar jij ook blij van wordt: 'Praat vanuit je hart', wees nieuwsgierig, luisteren met respect, ga voor ontdekking, stel je mening uit.
Even praktisch
De functie kan flexibel worden ingevuld en is ook geschikt voor mensen die zich heroriënteren, andersoortige werkervaring op willen doen. We vragen een inzet van minimaal 2 uur per week. Meer mag natuurlijk ook. In jouw taak kun je beginnen met het organiseren van een wandelproject en naarmate je alles in de vingers hebt kun je er steeds meer onder je hoede nemen. Het gaat om een onbetaalde functie. Beheersing van de Nederlandse taal is een must.
Mooi meegenomen:
- Ervaring in evenement managent
Locatie
- Onze kantoordagen zijn in de Kargadoor op dinsdag en donderdag. Op dinsdagochtend hebben we altijd een team meeting. Het is fijn als je daarvoor beschikbaar bent, maar voor deze functie geen noodzaak. Vooral gewoon erg gezellig. Je werkt inhoudelijk alleen samen met de coordinator.
- Thuiswerken is mogelijk
- Eigen laptop nodig
Ben jij of ken jij iemand die past bij deze functie, laat het ons weten!